Aller au contenu principal

Bibliothéconomie comparée

3 / 3 exemplaire(s) disponible(s)
Filtrer par bibliothèque
Afficher/Cacher les documents non disponible
Bibliotheque Localisation Cote Etat Retrait de la réservation
Oa 2 exemplaire(s) disponible(s)
ODTL Vert 02 BERTRAND Disponible
ODTL Vert 02 BERTRAND Disponible
Chirx 1 exemplaire(s) disponible(s)
B3 Centre de ressources Civilisations et sociétés 02_PAP BERTRAND Disponible
Série Généalogies
Année de parution :
2010
Analyse comparée des modèles français et américain de bibliothèque publique : modalités de création de ces bibliothèques, rapport aux pouvoirs, place dans la société, fonctions, fonctionnement.
Collection :
Papiers
Papiers
Papiers. Série Généalogies
Importance matérielle :
1 vol. (229 p.) : 23 cm
9782910227784
Veuillez vous connecter pour réserver
1 / 1 exemplaire(s) disponible(s)
Filtrer par bibliothèque
Afficher/Cacher les documents non disponible
Bibliotheque Localisation Cote Etat Retrait de la réservation
Chirx 1 exemplaire(s) disponible(s)
B3 Centre de ressources Civilisations et sociétés - étage 2 02 BRIDGING Disponible
Année de parution :
2024
Bridging the gap between research and practice communities is more pertinent than ever because of the need for evidence in developing and evaluating library services and programs. The gap between research and library practice has been discussed in the library and information science (LIS) field for almost two decades. The issues range from limited transfer of ideas from research into practice to a lack of education in research methods for library practitioners. This book introduces new voices from international research and practice communities into the discussion and contributes to the debate about the research-practice divide. Education and continuing training in research methods from international perspectives are explored and the experiences of researcher-practitioners from several countries highlight the issues. The volume includes chapters from LIS educators, academic researchers, and researcher-practitioners from 18 countries. It features the voices of instructors who teach research methods in LIS programs and library practitioners who engage in research. The book is addressed to the global audience of LIS educators and practitioners, with the goal of deepening the understanding of LIS education and training in research methods through sharing case studies and approaches to teaching and conducting research in practice. [Site éditeur]
Editeur :
Collection :
IFLA publications / International Federation of Library Associations and Institutions;=Fédération Internationale des Associations de Bibliothécaires et des Bibliothèques;=Internationaler Verband der bibliothekarischen Vereine und Institutionen
Importance matérielle :
1 vol. (VII-341 p.) : 24 cm
9783110772524
Veuillez vous connecter pour réserver